Bepaal je online strategie met het SOSTAC® model (Top 3 strategisch marketingmodel)

Het ontwikkelen van een online strategie is essentieel om het maximale rendement te halen uit je investeringen in geld en tijd. Zonder strategie verlies je al snel het overzicht en kies je de verkeerde kanalen en middelen op de verkeerde momenten. Je investeert bijvoorbeeld in dure advertenties terwijl je website niet geoptimaliseerd is voor conversies. Het gevolg is dat de resultaten uitblijven en de frustraties toenemen.

Het succesvolle SOSTAC® strategie model is een perfect hulpmiddel om jouw online strategie te ontwikkelen. Het geeft een overzicht van zes planningsfases die elkaar in de praktijk vaak overlappen.

Input:
Situation: Waar staan we nu?
Objectives: Waar willen we naar toe?
Strategy: Hoe komen we daar?

Output:
Tactics: Welke middelen zetten we in?
Actions: Het actieplan. Wie doet wat?
Control: Behalen we onze doelen?

 

In de eerste drie stappen ontwikkel je de online strategie . Dit voer je vervolgens in twee efficiënte en meetbare stappen uit. In de control fase sta je stil bij wat je hebt bereikt en hoe je dit kunt verbeteren. Elke stap volgt logisch op de vorige, waarbij er ook sprake is van dynamiek tussen de stappen. De output van het doorlopen van deze stappen is een digitale strategie, inclusief actieplan. Wijzigt de situatie? Dan doorloop je de stappen opnieuw. Zo behoud je je flexibiliteit en controle.

De SOSTAC methode gebruiken voor jouw organisatie?

Download dan gratis het volledig uitgewerkte model als pdf document.

Over Alfred Maljaars

Als online marketing consultant denk ik met je mee en regisseer ik de groei van jouw organisatie door het versterken van de online identiteit, inzet van online marketing en het managen en optimaliseren van websites en content.

Geef een reactie

Ik maak graag een connectie met je op Linkedin.