Jouw digitale ambities realiseren? Gebruik de Solvion online prestatiemethode

Heb je nog geen goede manier gevonden om je online prestaties te verbeteren? Heb je het gevoel dat je online niet zichtbaar genoeg bent. Of denk je dat je niet alles uit de mogelijkheden van je website haalt? Vind je het lastig om nieuwe klanten te vinden? Zonder een goede en doordachte methode, is marketing veel lastiger.

Met de Solvion online prestatiemethode breng je structuur aan in je marketingactiviteiten. De methode bestaat uit vier blokken:

1. Controle over je online marketingstrategie

Controle over je online strategie is essentieel om het maximale rendement te halen uit je investeringen in geld en tijd. Zonder strategie verlies je al snel het overzicht en kies je de verkeerde kanalen en middelen op de verkeerde momenten. Het gevolg is dat de resultaten uitblijven en de frustraties toenemen. Ik help je met het ontwikkelen van je online strategie op basis van het succesvolle SOSTAC® strategie model.

2. Je website geoptimaliseerd voor conversies

Door middel van conversie optimalisatie verbeteren we jouw website met als doel het verhogen van de conversieratio van bezoekers naar leads, prospects of klanten. Je wilt immers dat je bezoekers overgaan tot actie op je website. Met een goede analyse van de huidige data en een professionele optimalisatie van jouw website verhogen we de conversieratio en daarmee de online prestatie. Hierbij geldt dat: Analyse + optimalisatie + testen = Hogere conversies.

3. Leads genereren die een vervolgstap willen zetten

Met behulp van inbound marketing genereren we leads die een vervolgstap willen zetten. We zorgen ervoor dat we jouw doelgroep bereiken met waardevolle content. Ons doel hierbij is dat wij op een niet-opdringerige manier gegevens van de bezoeker willen ontvangen. Op het moment dat we deze gegevens ontvangen, kunnen we verder bouwen aan het vertrouwen van de klant door inzichten en oplossingen te delen. Tenslotte draait na aankoop alles om de klantervaring.

4. Waardevolle communicatie tijdens de klantreis

De klantreis is het proces dat een bezoeker doorloopt voorafgaand aan de aankoop. Door deze klantreis te doorgronden en hier op in te spelen met waardevolle content, kunnen we potentiële klanten aantrekken, ze betrekken bij jouw organisatie en ervoor zorgen dat ze enthousiast worden. De klantreis verloopt in drie fases:

1. Bewustwording van het probleem
2. Overwegen welke opties het probleem kunnen oplossen
3. Vergelijken van topkeuzes vlak voor de aankoop.

Meer weten over deze online prestatiemethode?

Download dan gratis een uitgebreide beschrijving als pdf document.

Over Alfred Maljaars

Als online marketing consultant denk ik met je mee en regisseer ik de groei van jouw organisatie door het versterken van de online identiteit, inzet van online marketing en het managen en optimaliseren van websites en content.

Geef een reactie

Ik maak graag een connectie met je op Linkedin.